Ingen mer "macka"

Har super duper länge ätit macka till frukost, men känner att det räcker nu! Hade en period under sommaren när jag aldrig åt macka, jag mådde annorlunda då. Svårt att beskriva. Så nu ska jag ta tag i detta igen och sluta vara så lat med att bara slänga fram en macka till frukost! Här har ni några tips på bra frukostar.
 
Fruktsallad
 
   
Finns inget lättare, ta frukt t.ex äpple, banan, päron, apelsin, hallon osv. Men om det inte är tillräckligt mättande för dig kan du alltid lägga till yoghurt eller en knäckemacka!
 
 
 
Plättar med bär & kanel/äppleröra & hallon/chokladröra
Detta föreslår jag att ni gör kvällen innan så slipper man stressa på morgonen när man skall iväg!
 
För runt en 20-25 plättar (2 personer) använde jag 4 ägg, 2 msk äggvita, ca 1/2 dl kokosmjölk, 2 msk kokosmjöl, 2 msk mosade hallon (eller hallonsylt) och 1 tsk fiberhusk. Låt svälla lite och tillsätt eventuellt mer vätska eller mjöl (är inte säker på andelen kokosmjölk). Stek ordentligt innan du vänder så de inte går sönder.
Till detta kan du egentligen ha vad som helst, nötter, bär, sylt?
 
 
 
Yoghurt med frukt och bär med müsli
 
    
Detta brukade jag äta mycket förut, använde då havreflakes, en "tunn" yoghurt och apelsin! Fy vad gott det var och super lätt att slänga ihop.
 
 
 
Bananpannkakor
 
    
Haha bananpannkakor har nog alla hört om, dom är som sagt mycket om bloggade! Har själv provat och dom var förbaskat goda! Så som jag kommer ihåg receptet var det 1 ägg och 1 banan mosa det tillsammans, stek det sedan på svag värme, annars blir det väldigt lätt bränt! 
 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback